År 2007

Då var det dags igen, året närmar sig sitt slut och man ska återigen avge sitt omöjliga nyårslöfte! Pratade med Maria på jobbet förut vi pratade just om nyårslöften. Och man är ganska så dum, man lägger ett löfte som man håller i sådär en månad. Det får väl bli som vanligt, "Jag lovar att jag ska sluta äta godis!" Ja visst sure den tror jag också på! Okej, nyårslöfte är avlagt dags att uppdatera år 2007 som gått precis lika fort som alla andra år nu på senare tid.
Jag har hunnit med att börja sluta mitt andra år på ASPERO, men jag har också hunnit med att börja det sista. Och däremellan också fyllt den värdelösa åldern 19! Har under sommaren också skaffat ett vikariejobb på hemtjänsten, vilket lönar sig eftersom jag tidigare detta år köpte en liten Mitsubishi colt. Pengar behövs alltid.
Under maj månad flyttade jag även ifrån Ljungbyvägen till egen lägenhet på Snöstorpsvägen. Skönt och ha en egen lägenhet, det är stora 18 kvm att stöka till. Har även kommit på att man använder alldeles för mycket disk, och orkar därmed inte diska upp efter sig.
För att uppdatera handbollen detta år så är jag förvånad. Vi har valt att satsa på Damlaget, och nog gör vi det alltid. Efter 7 spelade omgångar och juluppehåll så ligger vi 3a av 8a lag. Ska jag sedan se på min insats så är jag nöjd, mer kan jag tyvärr inte säga. Var för första gången med och spelade en premiär, glad att knät håller. Kändes bra till sådär mitten av säsongen, då  jag gick in i en vägg med skolan och tappade helt sugen för handbollen. Detta gick senare över lagomt till juluppehållet. Men då hoppade jag istället in i målvakten och gjorde något med foten. Har inte vågat kolla upp det än, men det ser inte ut att vara så illa. Så handbollen kommer förmodligen rulla på som tidigare säsonger.
För att återkomma till bilen så har den gått klockrent, ända tills i sommras då oljetrycket förstörde hela min motor. Ny motor fick inhandlas, och nya packningar. Så nu går han som en klocka igen, förutom alla dessa hopp och kaninskutt den gör ibland.
Seglingen har också gått bra, Vålön runt har vunnits för andra året i rad. Jag hoppas någon inser det snart. Detta året seglade jag hem första priset tillsammans med min kära fader. Han var minst lika bra som Bosse, förutom att jag även tog hem totalen då.

Ännu en jul har försvunnit förbi och det är nu bara 3 dagar kvar tills nästa år startar. Dags att blicka framåt över 2008. Det är då bara ett halvår kvar tills det läskigaste i hela mitt liv händer. Jag ska ta studenten. Ett helt nytt liv öppnar sig. Två stora val, ska jag bli kvar i Halmstad eller ska jag flytta hem. Jag tror faktiskt att 2008 kommer att bli en upplevelse i mitt liv, man brukar säga det. "Den som lever får se!" Dags att börja leva under 2008!

GOTT NYTT ÅR!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback