Malin 20 år!

Ja, bara några minuter återstår av denna helt obeskrivligt underbara 20-års dag! Jag har underbara vänner, det är sånna här dagar som man verkligen vet vilka som bryr sig! Och alla verkligen gör det också! Helt sjukt rolig och minnesvärd dag! Trots att jag inte firat den hemma med familjen!
Jecka som redan hade ordnat alltihopa blev sur på mig då jag skickade ut injudan till alla som befann sig i halmstad! :) för det hade hon redan fixat! Jag stod för tårta, världens godaste tårta med chokladpudding och vaniljkräm! Mums! :) Vi blev ett härligt gäng i trädgården med, jag som födelsedagsbarn, jecka, kim, hanna, sanna, rebecca, sunkan och maria! Så roligt att så många kunde komma! Mina underbara vänner finns i MML! Efter tårtan stannade maria, jecka och kim kvar, så vi grillade lite. Hur mysigt som helst! Både med tårtan och grillningen! :) Ni är helt underbara!
Alla mina närstående är helt underbara! Tack för alla jättefina sms och samtal hela dagen, och så även tårtkalaset i trädgården! :)

Jag kan ju säga att livet som 20 åring går vidare! Att fira sin födelsedag i halmstad tillsammans med alla underbara människor som man tycker grymt mycket om var en upplevelse! Finns inga ord i världen som visar hur tacksam jag är! Och inte minst för det otroligt fina kortet med innehåll! Som jag nämt typ 20 gånger redan, ni är verkligen helt otroliga! Bättre födelsedag kan man faktiskt inte drömma om! Dessutom helt alkoholfri! Man fyller bara 20 en gång och den dagen kommer alltid finnas i minnet!!

Grattis!!

Grattis på födelsedagen mig själv!! Hipp hipp, hurra, hurra, hurra, HURRA!! Idag är den stora dagen då jag fyller 20 år! Känns som vilken annan dag som helst, men det blir nog bra till slut! Idag är jag i alla fall världens lyckligaste Malin!!

The beach och ett steg närmare!

Svensk sommar när den är som bäst! Strålande solsken och klarblå himmel med en liten lätt vind. Bättre är svårare och få! Det skulle i så fall vara SÖTVATTEN och inte minst Vänern och en båt!
I alla fall, var på stranden idag igen med Hanna, Sanna och så kom Rebecca. Riktigt trevligt vill jag lova. När Rebecca kom så blev det att svalka törsten med en iskall Mariestad och Rebecca en iskall sommarcider! Livet är allt bra underbart ibland! Så skönt med stranden, dessvärre hatar jag saltvatten eller som jag säger på ren värmländska SÖGGELVATTEN! Hur som helst så blev det stranden hela dagen idag, så hem och duscha av sig allt äckligt salt. Sen två avsnitt av världens bästa serie, That 70's show! Dock somnade jag när det sista nästan var slut och så sov jag en halvtimme! Så skönt, eftersom jag inte sovit något alls idag. Lagade massa god mat när jag sovit en stund. :)

Imorn bär det av till Skåneland närmare bestämt IKEA, med Sunk. Alltid lika kul på Ikea, det säger man ju inte nej till i alla fall! Ska bli riktigt kul och göra nåt. Okej att jag och Rebecca ska upp och jobba tidigt imorn igen! Suck, men det ger cash! Får se det så, är ju i alla fall dubbelt betalt för att göra nästan ingenting! Ska också iväg imorn och köpa lite tårtgrejer. Sms gick iväg till 8 av mina underbara MMLare för att bjuda in dom på söndag på tårta! Verkar som om alla kommer, hoppas jag! :) Kanske blir en underbar 20 års dag trots allt!

Only two days left!

So sick!

Finns inget och skriva, är otroligt rastlös men sjukt trött och sleten! Det som tar emot ännu mer är att jag kommer att få sova en morgon på dessa två veckor. Och det är på söndag då jag fyller år, då vill jag inte sova för länge heller.
Var med min solstråle Jecka i söndags och tittade på båtparaden i hamnen, ganska mäktigt och se ändå. Sen åkte vi hem till Jecka och tittade på film och åt hennes nybakade vinbärskaka. :) Skönt och ha en sån underbar vän som Jecka! Var med henne igår också, var ute och gick i skogen och pratade om livet i allmänhet. Skönt och lätta hjärtat både för henne och mig!
Idag har jag verkligen inte orkat gjort någonting alls! Var nere och duschade förut, sen har jag bara legat i sängen och slöat sådär allmänt! Skönt det ibland också! Har också grejat massa med min dator, skaffat virusprogram och lite sånt där smått och gott. Så nu hoppas jag på att datorn är botad. Satt också och funderade på lite segling! Vill hitta någon och segla med! Saknar faktiskt det här nere! Men så dumt att det är typ bara jag, i min vänskapskrets, som tycker om segling och allt som har med båtar och vatten att göra! Sånt är livet!

5 dagar kvar tills jag blir en stor tös!

Jag vill!

Om en vecka fyller jag 20 år. Vilket betyder att jag genomgått 20 år av mitt liv utan att egentligen presterat någonting alls. Ibland funderar jag på vad jag egentligen vill göra! Det får mig att må skit dåligt och så blir jag ledsen! Jag vill så gärna vara kvar i Halmstad, skaffa jobb och så. Men samtidigt vill jag åka hem! Jag vill bo hemma i Värmland! Jag har ganska så stor ångest vill jag lova! Vet inte om det är nån slags åldersångest jag börjar få. Men det gör mig ledsen och deprimerad! Som sagt, jag är 20 år snart! Jag vill göra något av mitt liv! Jag vill kunna stå där om några år och vara världens lyckligaste och ha familj! Jag vill inte vara den där olyckliga Malin som inte vet vad hon vill! Inte känna att jag är ensam! Jag vill ha nån där som stöttar mig hela tiden, som peppar mig och tror på mig!
Det kommer så mycket känslor hela tiden! Starka känslor som jag tyvärr inte kan göra nåt åt! Jag vill inte att nån ska tycka synd om mig! Inte ge mig några positiva ord som, "det kommer att bli bra, det ordnar sig." Jag har slutat tro på det nu! Jag har egentligen slutat tro på allt just nu! Jag som alltid brukar vara den glada positiva Malin som alltid sprider glädje! Det är jag också, nånstans! Jag kan bara inte plocka fram det just nu!
Jag vill inte sitta där på söndag och gråta på min 20 års dag! Man ska vara glad då. Lycklig över att få tillbringa sin bästa dag i livet tillsammans med alla nära och kära! Ha dom hos sig och skratta och vara glad! Det är så jag vill att det ska vara!

Ångest, en stark känsla av hat och illska men ändå så glad inombords!

Jag är en stolt Kristinehamnare!

Jag är seriöst världens stoltaste Kristinehamnare! Jag är grymt stolt över att vara från den lilla staden, som det ju är, Kristinehamn! Där är jag född och uppvuxen och där kommer jag en gång också bo igen!
Helgen har varit den bästa på länge! Min syster har varit här nere hela veckan och under torsdag tills imorn söndag så har det vart Marinfestivalen här i Halmstad! Har vart grymt roligt! Det jag är lite besviken på är att inte våran Bojort kom hit. (Christine af Bro) Dom vände i Göteborg för att det blåste för mycket. Men för i helvete dra upp seglen, det är väl en segelbåt! ;) haha! Men i alla fall, torsdagen begav vi oss in till stationsparken för att tillbringa en kväll på Rix FM festival tillsammans med Rebecca, Kim och så även Nathalie! Blev en riktigt lyckad kväll trots att inte Jecka var med som hon egentligen skulle. Fredagen blev det utgång. Var egentligen inte meningen att jag skulle dricka något. Ändrade planer, tog i och för sig bara två cider. Eftersom jag inte har sovit så mycket på hela veckan så räckte det gott och väl! ;) Kvällen blev i alla fall grymt minnesvärd! Vid sju gick jag och Marie till Susanna, där Jecka och Kim redan var. Nathalie kom också innan vi begav oss vidare till Jeckas jobbarkompis på Bolmens. Efter det så gjorde vi marinfestivalen osäker! Kvällen går inte att beskriva i ord! Vi hamnade längst fram på Marina scenen där Micke Syd och MP med band sjöng och spelade! Shit säger jag bara!!! Vilket härligt tryck under sommartider!! Som sagt kvällen är helt obeskrivlig!
Lördag, jag och Marie sov LÄNGE i morse! Så skönt säger jag bara, har inte sovit så länge på en hel vecka!! ;) Sen drog vi en film och segade tills vi gjorde oss klara och begav oss in till stan. Vädret har vart jätte fint hela dagen! Vi gick längs hamnen och kollade en massa på allt! :) Tills vi till slut hittade det mest intressanta tältet! Kristinehamns kommun!! Ganska coolt ändå. Bara det att många vet precis vart Kristinehamn ligger! Eller rättare sagt KATRINEHOLM! Det är en stor skillnad! Kul i alla fall att Turistchefen själv var i Halmstad för att göra reklam för Kristinehamn, tillsammans med KRUT-ansvariga Tommy. Stod och pratade en massa med Tommy, riktigt kul ändå! Idag har jag endast hälsat på en preson av typ HUR många som helst, och det var en Kristinehamnare! :)
Marie och jag hade i alla fall riktigt roligt i hamnen idag! :) Vi åt nygjorda munkar! Hur gott som helst, var typ jätte längesen som jag åt det! Vi besökte även Halmtsad Segelsällskap som dessvärre inte var bemannat när vi kom, så får ta en sväng dit imorn när jag följt Marie till bussen! Efter dagens besök i hamnen så kom regnet! Usch och fy så det regnade så vi åkte och handlade melon istället! ;) Mumma! Så nu blir det film och melon med Marie, innan hon imorgon beger sig hemåt och lämnar mig kvar i Halmstad! Hon måste ju också sköta jobbet. Drömjobbet på Wasa knäckebröd! ;) Nu väntar en söndag kvar på denna vecka, sen är ännu en jobbvecka för att sedan den 27 juli göra tårta och fylla hela 20 år!!! Wiiiieee!

Endast 8 dagar återstår!

Sommaren 2006

Den varmaste dagen var då, den dagen i juni 2006. Dagen som framförallt är minnesvärd men så också den dagen som skulle betyda mycket och alltid finnas med.

Det började en fredag en bit in på juni månad. Jag hade vart med och seglat en tävling på ett dygn. Det var det som skulle bli det stora ämnet. Måndagen efter så hittade du mig. Det var aldrig jag som kom till dig, utan du som kom till mig. Det är det minsta som man kan kräva. Den minsta kraftansträngning som man kan göra. Men också det som kan göra en mest lycklig. Du började prata med mig, frågade mig en massa om hur seglingen hade gått. Jag blev glad och svarade. Det var den kvällen då allt började. Kvällen gick till att prata segling, vilket skulle fortsätta flera dagar och kvällar efter det. Vi kom närmare varandra än vi båda trott.
Måndagen den 24 juli, 6 veckor efter vi började prata, träffades vi för första gången. Det var som den första dagen, riktigt varmt ute. Jag och en kompis hade cyklat ut till skärgården för att bada och äta glass. Han kom och hälsade på och sa hej. Jag var världens lyckligaste. Så underbart bra man kan må när solen går upp och stannar där! Det var som en solstråle som sakta och ganska så osäkert kom ut på bryggan och stannade en evighet! Jag gick in i en helt annan värld och mådde som jag aldrig gjort varken innan eller nu idag.
Efter den dagen fortsatte allting som på räls. Fredagen den 28 juli, dagen efter min födelsedag var han hemma hos mig. Från 00.10 tills 04.00. Allt var så himla underbart! Vi hade så förbannat roligt tillsammans. Dagarna och datumen är så klara och kommer alltid minnas som igår. Den 27 juli fyllde jag år. I lite över en månad hade vi kännt varandra och han gav mig en födelsedagspresent! Jag fick det jag från första dagen drömde om. En skärgårdstur i hans bil! Den andra lyckligaste dagen i mitt liv!
Några veckor efter alla lyckliga stunder tröstade han mig för första gången! Jag kom till han för att söka tröst, och han kramade om mig och sa att allt skulle bli bra. Vi träffades dagen efter och han gav mig en stor kram och frågade om jag mådde bättre. Han visade känslor och brydde sig verkligen om mig. Två dagar efter detta grät jag igen. Det var dagen då jag skulle åka tillbaka till Halmstad efter historian och så även min allra bästa sommar i mitt liv! Jag var självklart ledsen att behöva åka från han som betydde så otroligt mycket för mig! Jag tog en promenad till platsen där han hade hållt om mig och tröstat mig. Han kom till mig igen. Vi satt i flera timmar och bara pratade. Han berättade saker jag aldrig glömmer och detsamma gjorde jag! Han körde hem mig och gav mig den längsta och mest känslosammaste kramen jag nånsin fått! Jag stängde dörren och gick in. I ovetskap om vad som skulle hända då jag satt i en bil på väg tillbaka till Halmstad!

Under bara några månader förändrades allt! För honom var jag inte längre det jag varit bara några månader innan. Allting ändrades, vi började tappa kontakten mer och mer. Jag kände hur jag började bli mer och mer deprimerad! Utan att egentligen veta varför. Det var först ett halvår senare som jag fick reda på att strax efter att jag hade åkt tillbaka, träffade han en annan tjej! Det vi hade haft tillsammans kändes bara som helt bortblåst! Det kändes som om han glömt mig helt, som om jag inte betydde något mer för honom!
Nu, sommaren 2008 känns allt helt borta. Ingenting kommer att bli som då, det vet jag men hoppas på något helt annat! Han är den som alltid kommer att finnas för mig, han är också den som minnena är starkast med.
Jag har kommit tillbaka för att återfå det jag tappade för två år sedan! Jag tänker inte förlora en så bra vän som jag har i Björn Eklund! Även fast han skiter i mig så kommer han föralltid vara den bästa killkompis jag nånsin haft!

Att vara Malin är underbart!

Livet är ganska så bra just nu! Vissa saker går inte att beskriva i ord. Andra saker måste bara upplevas!
Var på långön i helgen, hade riktigt trevligt där som alltid! Skönt och härligt väder också. Badat och fått massa färg. Väntar bara på att det ska bli brunt! ;) Det är så underbart och vara Malin just nu!

Den 14de börjar jag jobba i Halmstad, och det bär av neråt. Saknar redan mitt liv i värmland!