Tjörn runt och Halmstad en vecka!

Nu var det ett tag sen jag skrev igen. Uppdatering nu då!
Gäddbettet är i stort sett läkt nu, sköööönt! Mindre skönt är att knivsticket aldrig vill bli bra. Behöver ha tejpen på en vecka till. Vilket är jobbigt eftersom jag inte kan gå fullt på träningarna, tror jag. Ska ner och träna med drott idag, så vi får se hur bra det går och hur mycket jag klarar av och göra. Mer och mer tyder på att jag vart nere till muskeln med kniven! MINDRE BRA! Det gör i alla fall sjukt ont och jag hoppas det blir bättre snart!!

Fredag, inköpte mig en kamera! ÄNTLIGEN säger jag bara. Mina skattepengar kom och jag bestämde mig för att köpa en kamera! Bra inköp tycker jag! Riktigt nöjd! :)

Lördag, upp tidigt och ner till Tjörn! Tjörn runt stod på programmet, dock inte segla men titta på alla fina båtar och var med om en upplevelse! Kyrkesund! Bilder kommer upp på
min bilddagbok under dagen! Det tar lite tid, men det är det värt! :)
På kvällen var det tillbaka till Halmstad. Fest hos Carro stod på programmet. Carola och jag kom lite senare eftersom min buss var inne 21.25 och Carola jobbade. Blev i alla fall en lång dag! För lite sömn, för lite mat och alldeles för mycket alkohol! Det dröjer verkligen inte förens jag väljer att avstå alkohol nu! Efter en veckas semester på sjön med alkohol varje dag och så denna kvällen! NYKTERIST JAVISST!

Söndagen gick åt till att sova ikapp alla timmar jag missat! Tog mig hem från Carro sen gick jag inte upp ur sängen förens imorse när klockan ringde!

Idag då, har vart ute med hundarna på Heagård, vart till Carro en sväng och lånat sladd till kameran som jag givetvis glömde hemma! Bilderna är alltså på G nu. Ska laga lite mat också, och ikväll blir det Alehallen och träna med drott, får se hur detta blir!

Nästa onsdag bär det av hemåt igen, ska träffa och prata med mina lärare och sen ska jag på bröllop! Min farbror ska gifta sig! Spännande!! :)
PUSS & KRAM!!

Mariestad, spiken och en jävla fisk!

Det händer mycket när man minst anar det! Gårdagen var innhållsrik och jag kan väl inte riktigt säga att det var min dag igår!

Kom till Mariestad i fredags kväll, blev grill och myspys. Ganska tidig kväll med tanke på att vi skulle upp tidigt igår. Upp tidigt och duscha och äta frukost för att sedan göra loss och bege oss ut på Kinneviken. Löste melodikrysset efter vägen var ganska segt denna veckan, men eftersom vi typ är världsbäst så lyckades vi även denna veckan.
Efter detta så drog vi segel och började glida sakta framåt, då pappa kommer på den smarta idén att börja fiska! Det är såklart asroligt och fiska på kinneviken med tanke på att chansen att få lax är ganska stor! När vi väl börjar få upp lite fart i båten med seglen då jävlar nappar det! Pappa var i stort sett säker på att det var en lax så glädjen började bli stor, fram tills vi såg att det var en gädda på typ 5 kg! Funkar minst lika bra och äta! Utan håv fick vi upp den enorma fisken och ska lägga ner han i hinken! DÅÅÅÅÅÅÅÅ hugger fiskjäveln mig i armen, blodet bara sprutar och mamma skrattar och pappa skrattar. Jag måste erkänna att det var ganska roligt ändå! Det var fisk och blod i hela båten! Och vi har hyffsad fart i båten just då! Det var cirkus! Men roligt var det!

Några timmar senare och en 5kgs gädda rikare anländer vi till Spiken! Efter tilläggning så tar vi det lite lugnt, fikar lite och jag ställer mig och diskar. Sätter mig efter detta och tar mig en 5-minutare fär att sedan gå ner och prata med Ronja. Plockar bort lite grejer och märker sedan att jag har 1 cm av kökskniven rakt in i armen. Detta är något som gör betydligt ondare än ett litet gäddbett! Blodet sprutar och tårarna sprutar! Mamma fixar tryck och blodet slutar.
Vad mer kan man önska, gäddbett i höger arm och knivstick i vänster arm! Semestern är fullbordad. Ska väl bara snubbla och skrapa upp ansiktet eller nåt också!

Annars då, avnjöt en sjukt god middag med lax, potatis och hjortronsås igårkväll. Massa gott vin och Asti. Kvällen blev trots två skador riktigt lyckad! Förövrigt så skiner solen fortfarande! :)
Bilder ligger ute på
min bilddagbok och kommer nog förmodligen upp på facebook inom kort. Mer uppdateringar kommer!

PUSS & KRAM!

Swebus express!

Synd att man inte har ett extra batteri eller bättre kapacitet. Sitter på bussen på väg mot Mariestad nu. Bussen gick 14.45 från Halmstad och jag beräknas bara i Mariestad 19.00 Det är typ som att åka hem till mig, bara det att det är motorväg hela vägen! Varför jag väljer att starta datorn det första jag gör är att Nissastigen är så sjuuuuukt seg! Åker denna vägen varje gång jag ska åka hem och det är grymt segt. Och vägen mellan Jönköping och Mariestad är betydligt roligare, men dock också seg!

Swebus skryter så förbannat om att deras bredband på bussarna är jättebra, många använder det och det är praktiskt. Kan hålla med på alla punkterna. Nackdelen är bara att eftersom många kopplar upp sig på det så funkar det inte alltid! Får köra på mitt mobila, funkar minst lika bra! Det bästa köpet jag nånsin gjort är mitt mobila bredband, okej även det har sina nackdelar. Hur som helst så funkar det i alla fall bättre än swebus så omtalade bredband!

Snart är vi i Smålandsstenar, eller ja om ett ganska bra tag. Hade bara inga riktpunkter. ;) Kan lika gärna säga att jag snart är i Jönköping!
Ikväll blir det grillning förhoppningsvis! Och så får jag träffa mina underbara föräldrar! Ska bli så sjukt roligt hela denna veckan! Kommer dock inte sitta sådär överdrivet mycket vid datorn, men finns alltid på telefon! Och alla har ju numret. så tveka inte. Skicka sms och eller ring om det är något.
Uppdaterar när vi kommer från sjön med både bilder och text!

Solens återkommst!

Äntligen är solen tillbaka och jag mår som om jag skulle kunna sväva på moln! Jag har enda sen i torsdags vart på strålande humör! Det händer inte sådär överdrivet ofta att jag är glad under en sån här lång tid. Snart en vecka alltså! Hoppas det är ihållande. Lika ihållande som den underbara solen! När solen kom blev Malin lycklig! Och då tänker säkert alla, varför blev du inte glad tidigare! Sånt är livet! Man måste leva det för att kunna inse sina fel!

Två dagar kvar tills bussen mot Mariestad går! Ska bli så förbannat kul! Längtar verkligen ut på Vänern! Var och bunkrade upp lite alkohol idag också! Blev en Asti och fyra cider, ska ta en sväng och köpa några cider till imorn! Lovade mamma! ;)
Anledningen till att jag köpte en Asti är enkel! Jag fick reda på att jag kommer få ut ganska mycket i lön i augusti, jag kommer få fortsätta i sporthallen varannan helg, jag ska börja plugga och mitt liv går allmänt bra just nu! Det är värt och fira, jag är värd att fira! :)

PUSS & KRAM mina älsklingar där ute!

Marinfestivalen 2009 typ!

Känner mig sådär lagomt dålig på att uppdatera, men här kommer lite uppdatering från helgen i alla fall!

Torsdag, marinfestivalen startar och jag möter upp Carro, hennes kusin och Martin. Sitter på en båt och dom dricker några öl. Sen beger vi oss mot scenen och kollar först på nåt coverband från Falkenberg och efter det Barbados. Shit vilka minnen säger jag bara. Har hängt på och med barbados sen jag knappt var nyfödd  tänkte jag säga. Men varje gång dom har vart i stan så  har vi hängt på folkets hus och snackat massa skit med dom. Dessvärre är det inte samma band som då. Men alltid lika trevligt och lyssna på låtarna. :)
Hade från början ingen lust alls att åka in, men det var ett bra val och kvällen slutade tidigt pga jobb på fredagen.

Fredag, efter jobbet tog jag mig en promenad in till gästhamnen för att kika läget lite. Hade fått reda på att Johnny och Stine från stan låg där med båten. Dom är förövrigt på väg ner till Turkiet, spännande. Gick i alla fall dit för att säga hej och fastnade där ett bra tag. Blev inbjuden till dom på mat senare och tackade givetvis ja. Så på kvällen sen blev det en sväng dit och åt god mat och dricka gott vin. :) Mötte sedan upp Jecka, Carro, Hanna och Carola i öltältet. Kortläsaren hade då slutat fungera och ingen hade kontanter så blev aldrig nån öl där just då. Vi fortsatte mot scenen för att kolla Alcazar, ringde min kära syster och gjorde hennes kväll fullbordad med Stay the night. Ibland är jag bara världens snällaste syster! Efter denna upplevelse begav vi oss till Loth loriën för att ta en öl. Båten från Holland där Carros loverboy fanns!  Du kommer få höra det länge bara så du vet. ;) "hi there, can I take a picture of you"
Kvällen avslutades vid nästan halv två då jag cyklade hem.

Lördag, började dagen med det traditionsenliga melodikrysset. Mötte sen upp Jecka och överlämnade bil och bilnyckel, sen blev det marinfestivalen med Carro. Mest kollade läget och så, hann inte så mycket då  jag skulle till Örjans Vall och kolla på när Nathalie spelade. Blev första halvlek och sen hem och stressa ihjäl sig! Skulle vara hos Carro vid 17 då våran skjuts ut till Slättåkra skulle komma. 16.30 gick jag in i duschen sådär lagomt stressad. På väg till Carro så gick hennes cykel sönder så fick gå med den hela vägen. Slutade i alla fall bra. Och kvällen ute i Slättåkra var riktigt kul!! Började dock lite halv stelt, men efter 23.30 så lossnade allt. Det var då snacksen kom fram, tänk var lite chillinötter kan göra. Bugg, överlevnadsgrepp, brottning, tango, partytrick och thaiboxning och en jävla träningsvärk nu i efterhand.

Söndag, världens bästa upplevelse stod på programmet. Carro tog med mig på en segling med en av båtarna. Tanken var att vi skulle åka med "snyggebåten" dvs Loth loriën, men dom hade problem med motorn så valet blev istället Artemis. Shit vilken upplevelse säger jag bara! Det går verkligen inte beskriva i ord! Har lagt upp en del bilder från seglingen och mer finns det! Var en helt underbar segling med helt perfekt vind och underbart väder!
När vi kom in till hamn igen efter 3 timmar på havet hade Nickelodeon dagen börjat. :) Dagens andra klockrena upplevelse, E.M.D! Har helt klockrena bilder från scenen, och inte minst en upplevelse från signeringen på armen. Dessvärre går autografen bort i duschen, men nöjer mig helt klart med att jag har Erik på grymma bilder och den singeln som jag vann med hans autograf. Helt såld i den killen alltså! Töntvarning, javisst!

Har en aning svårt och formulera mig kort, hoppas du tog dig tid till att läsa. Om inte så finns bilderna på facebook och
http://sandinmalin.bilddagboken.se Får tacka Hanna och Carro för alla bra bilder, förhoppningsvis så kommer mitt kameraköp inom en snar framtid!
Tack också till alla som har gjort min helg till ett underbart minne i livet! Detta höjde verkligen ranken på sommaren 2009!
På fredag möter jag upp mamma och pappa i Mariestad, då vi ska åka ut på sjön en vecka! Sen blir det Tjörn runt, jag lovar det kommer bilder och uppdateringar!