How to change a dream?

Ibland mår jag ganska dåligt! Jag är alltid den som står där ensam, den som alltid blir lämnad ensam. Den som alltid står ensam kvar, är den som blir sist vald och helt enkelt den som alltid står där lämnad kvar i skiten.
Vem försöker jag vara? Jag kan faktiskt inte göra annat än att vara Malin. Jag kan inte låtsas vara någon annan, jag kan inte längre låtsas tro.När ska mitt liv gå vidare längre? När ska det bli min tur att ta det steget som alla redan gjort? Ibland, ganska så ofta är jag världens ensammaste!
Jag kan låta dum och bitter, men så är inte fallet. Vet inte vad jag gör för fel då jag alltid blir lämnad ensam och i andra kanske tredje hand då andra upptäckt kärleken. Det är klart kärleken går först, men vänskapen är ändå det som står en närmast. Det är alltid vännerna som ställer upp i vått och torrt. Det är vännerna som står där och väntar troget den dagen nån blir lämnad, kanske dumpad.
Jag vet i alla fall vad vänskap är! Jag står alltid troget kvar och väntar! Tänk om man nån enda gång kunde få nåt tillbaka för det man lägger ner.
Pratade med Emil förut! Är så evigt tacksam att du finns i mitt liv! Vad hade jag gjort utan dig?! Du vet seriöst vad vänskap är, och du vet att du kommer få tillbaka allt du ger! Tack för att du är världens bästa Emil!

Känns som om allt har förändrats sen mormor försvann! Jag kan inte beskriva på vilket sätt, jag känner en enorm tomhet som är återkommande. Kan inte förklara känslan, men den finns där och påverkar livet! Just nu påverkar den alldeles för mycket!
För första gången sen begravningen kommer tårarna igen. Dom kommer med en jämn ström och går inte att stoppa på något sätt. Jag vill inte gråta, men kan inte göra nåt åt det. Det går som en automatisk ström.

Hur som helst har dagen vart underbar! Maxtemperaturen har legat på 22 grader! Så underbart! Vill också tacka Hanna och Kicki som gjorde kvällen till det som det blev! Bättre sällskap får man leta efter! ;) Och självklart att nämna Jecka som alltid är lika go! Vi låg/satt på bänken utanför maxi i två timmar idag! Så skönt att alla som vet det finns i min närhet!
Saknar min underbara mamma!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback