Swebus express - Välkommen ombord

Vad gör man då Valborgen 2008? Ja, bra fråga. Just nu sitter jag på bussen på väg hem till min hemstad Kristinehamn. Befinner mig på E20 på väg på Mariestad nu, där ett byte ska ske igen. Har redan bytt buss en gång. Ska villigt erkänna att buss är inte är någon höjdare. Mycket trevligare och behagligare med tåg. Men SJ är världens smartaste företag. Just nu biljetterna måste ha vart dom som gick mest, så plockar dom bort dom biljetterna. Hur kul är det då när jag betalade 96 kronor för en biljett hem. Nu får jag istället stå ut med 143 kronor med buss. Det är hur seeegt som helst med buss ju!

Hur som helst, idag är det Valborgsmässoafton kvällen då alla fjortisar springer på stan och super sig fulla. Hemma i Kristinehamn där alla fjortisar istället befinner sig "fulla" vid kärleksforsen och tittar på fyrverkerierna. Usch vad bitter man låter, men det är så det är. Tänk om Valborg kunde vara som när man var liten. Man gick och tittade på en majbrasa! Vart tog min barndom vägen?!! Okej, valborg firar vi trots allt för att sjunga in våren. Hur många visste ens om det? Eller så kan man fira kungens födelsedag, han fyller ju trots allt år idag också! Valborg denna dagen som är full av överraskningar.
Så, vad ska jag själv hitta på en sån här överskattad dag som Valborg då? Jag ska ner till Kristinehamns nya fina arenahall och hjälpa Emma. Dreamsound tillsammans med kommunen arrangerar en fotbollsturnering och så även ett disco utanför. Allt detta för att så få ungdomar som möjligt inte ska vara ute och supa. Tror det kan bli bra faktiskt! Själv ska jag hjälpa Emma med kiosken! :) Hoppas det blir bra väder. Det här vädret är inget och hurra över!

Ha en riktigt trevlig Valborgsmässoafton Sverige! Tänk i alla fall lite på dagen i all ära! Sveriges kung fyller faktiskt också år idag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback