Kristinehamn is my hometown!

Nu befinner jag mig hos min syster i Filipstad. Inte världens roligaste "stad" och befinna sig i. Men vad gör man inte för sin syster! :) Har ju ändå inget för mig, arbetslös som jag är!
Var på arbetsförmedlingen igår, jävla skitställe säger jag bara! Det är helt sjukt vad störda dom är där nere! Frågade lite snällt om det fanns nån ersättning och få som arbetssökande som jag är. Då svarar han lite drygt, "nej det finns inget sånt alls och få, då får du kontakta kommunen och då blir det väl socialen!" Så sitter min syster två meter bort och frågar när hon får sin ersättning utbetald. Det finns något som heter "jobbgaranti"! Men det är tydligen inte till för sånna som mig! Fy fan för arbetsförmedlingen!! Ska kontakta ALFA-kassan angående nån form av ersättning! Ja ja, skit samma! Arbetslös eller arbetssökande som jag är! Är trött på det i alla fall!

Till helgen är det Kristinehamns stadsrace, får se vad som händer. Kanske blir sjön på lördagen och stan på fredagen. Som sagt får jag se vad som händer, inga planer på nåt just nu!

Andreas Thorkildsen är min kung! ;)

Kommentarer
Postat av: becca

Ledsen att säga det men jag fick samma svar... Socialen eller inget.. :/

Postat av: Anonym

och förresten.. nej jag fick inget hålfotsinlägg ;) haha

2008-08-28 @ 19:58:40
Postat av: faster H

Det är inte lätt att vara ung idag

2008-08-31 @ 20:45:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback