I vår vackra vita vintervärld!

Hur skönt som helst! Bygga snögubbar, kasta snöbollar, göra snölycktor. Med det bästa utav allt! Man kan vara ute i skogen och sladda med bilen! ;)

Har vart ute idag och byggt en snögubbe med Marie, sen blev det en liten bonus i form utav en snöhund! Snygga bilder finns på
http://sandinmalin.bilddagboken.se Det var så skönt att kunna känna sig som ett barn när man sprang ut på gräsmattan och kastade sig i snön! Kasta en snöboll rakt i ansiktet på Marie och skratta gott åt det! Det är sånt som gör livet värt att leva! Jag kommer ihåg för bara några år sedan när december närmade sig. Det var pest och pina! Det värsta jag visste var snön! Allt blev så blött och man ville bara att det skulle bli sommar igen! Men du är känslan utbytt! Den underbara känslan av snö!! Visst att jag längtar minst lika mycket till sommarn nu! Men det känns mycket bättre nu!! :)

Hur ser då sista veckan på lovet ut då?
Ska börja med att hjälpa mamma och elda upp granen imorn. Sen om det blir som jag tror så ska jag åka till Karlstad på tisdagkväll och titta på film med Emil. Och så på onsdag så fyller min älskade mamma 45 år! Då ska jag fira henne, som hon förövrigt inte tycker är något och fira! :) På torsdag så blir det förberedelser för den kommande festen på fredag, mat ska inhandlas och så även alkohol. Jag har stora funderingar på om jag ska bli nykterist på heltid efter detta! Nyårsnatten var nog droppen. Men för mammas skull så tar jag ett glas vin till maten! :)
På lördag är jag förmodligen inte körbar, och ligger nog hemma och tar igen mig. Packar lite och tittar på film. Sen nångång på söndagen så bär det av ner till Halmstad igen, denna gång i min egen Mitsubishi! Hoppas bara att väglaget är bra!
För att inte planera sitt liv så har jag faktiskt lyckats bra denna sista vecka på mitt jullov! Har egentligen bara haft denna vecka som gått och den kommande. Resterande lov så har jag tillbringat min tid jobbandes inom hemtjänsten. Där har det verkligen vart full rulle hela jul och nyår. Det är nu jag hoppas på min stora chans att köpa dator. För lönen efter i sommras gick ju som sagt till min söta lilla bil som valde att krångla på helt fel tid!

Nu är även det sista jullovet avverkat, förutom den kommande veckan nu då! :) Den ska jag ta vara på och göra det bästa av den! Träffa mina underbara vänner och få ut så mycket som möjligt av Kristinehamn! Jag hoppas på en tur tillsammans med Tirre som är nybliven körkortsinnehavare! Jag hoppas även att jag får komma och hälsa på Emma, och ta den glöggen som inte blev av på julafton! ;) Älskar verkligen mina underbara vänner, både högt och lågt i Sverige! Vad hade jag gjort utan er! Ni gör mitt liv värt att leva! TACK!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback