Jag vill!

Om en vecka fyller jag 20 år. Vilket betyder att jag genomgått 20 år av mitt liv utan att egentligen presterat någonting alls. Ibland funderar jag på vad jag egentligen vill göra! Det får mig att må skit dåligt och så blir jag ledsen! Jag vill så gärna vara kvar i Halmstad, skaffa jobb och så. Men samtidigt vill jag åka hem! Jag vill bo hemma i Värmland! Jag har ganska så stor ångest vill jag lova! Vet inte om det är nån slags åldersångest jag börjar få. Men det gör mig ledsen och deprimerad! Som sagt, jag är 20 år snart! Jag vill göra något av mitt liv! Jag vill kunna stå där om några år och vara världens lyckligaste och ha familj! Jag vill inte vara den där olyckliga Malin som inte vet vad hon vill! Inte känna att jag är ensam! Jag vill ha nån där som stöttar mig hela tiden, som peppar mig och tror på mig!
Det kommer så mycket känslor hela tiden! Starka känslor som jag tyvärr inte kan göra nåt åt! Jag vill inte att nån ska tycka synd om mig! Inte ge mig några positiva ord som, "det kommer att bli bra, det ordnar sig." Jag har slutat tro på det nu! Jag har egentligen slutat tro på allt just nu! Jag som alltid brukar vara den glada positiva Malin som alltid sprider glädje! Det är jag också, nånstans! Jag kan bara inte plocka fram det just nu!
Jag vill inte sitta där på söndag och gråta på min 20 års dag! Man ska vara glad då. Lycklig över att få tillbringa sin bästa dag i livet tillsammans med alla nära och kära! Ha dom hos sig och skratta och vara glad! Det är så jag vill att det ska vara!

Ångest, en stark känsla av hat och illska men ändå så glad inombords!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback