Jag är en stolt Kristinehamnare!

Jag är seriöst världens stoltaste Kristinehamnare! Jag är grymt stolt över att vara från den lilla staden, som det ju är, Kristinehamn! Där är jag född och uppvuxen och där kommer jag en gång också bo igen!
Helgen har varit den bästa på länge! Min syster har varit här nere hela veckan och under torsdag tills imorn söndag så har det vart Marinfestivalen här i Halmstad! Har vart grymt roligt! Det jag är lite besviken på är att inte våran Bojort kom hit. (Christine af Bro) Dom vände i Göteborg för att det blåste för mycket. Men för i helvete dra upp seglen, det är väl en segelbåt! ;) haha! Men i alla fall, torsdagen begav vi oss in till stationsparken för att tillbringa en kväll på Rix FM festival tillsammans med Rebecca, Kim och så även Nathalie! Blev en riktigt lyckad kväll trots att inte Jecka var med som hon egentligen skulle. Fredagen blev det utgång. Var egentligen inte meningen att jag skulle dricka något. Ändrade planer, tog i och för sig bara två cider. Eftersom jag inte har sovit så mycket på hela veckan så räckte det gott och väl! ;) Kvällen blev i alla fall grymt minnesvärd! Vid sju gick jag och Marie till Susanna, där Jecka och Kim redan var. Nathalie kom också innan vi begav oss vidare till Jeckas jobbarkompis på Bolmens. Efter det så gjorde vi marinfestivalen osäker! Kvällen går inte att beskriva i ord! Vi hamnade längst fram på Marina scenen där Micke Syd och MP med band sjöng och spelade! Shit säger jag bara!!! Vilket härligt tryck under sommartider!! Som sagt kvällen är helt obeskrivlig!
Lördag, jag och Marie sov LÄNGE i morse! Så skönt säger jag bara, har inte sovit så länge på en hel vecka!! ;) Sen drog vi en film och segade tills vi gjorde oss klara och begav oss in till stan. Vädret har vart jätte fint hela dagen! Vi gick längs hamnen och kollade en massa på allt! :) Tills vi till slut hittade det mest intressanta tältet! Kristinehamns kommun!! Ganska coolt ändå. Bara det att många vet precis vart Kristinehamn ligger! Eller rättare sagt KATRINEHOLM! Det är en stor skillnad! Kul i alla fall att Turistchefen själv var i Halmstad för att göra reklam för Kristinehamn, tillsammans med KRUT-ansvariga Tommy. Stod och pratade en massa med Tommy, riktigt kul ändå! Idag har jag endast hälsat på en preson av typ HUR många som helst, och det var en Kristinehamnare! :)
Marie och jag hade i alla fall riktigt roligt i hamnen idag! :) Vi åt nygjorda munkar! Hur gott som helst, var typ jätte längesen som jag åt det! Vi besökte även Halmtsad Segelsällskap som dessvärre inte var bemannat när vi kom, så får ta en sväng dit imorn när jag följt Marie till bussen! Efter dagens besök i hamnen så kom regnet! Usch och fy så det regnade så vi åkte och handlade melon istället! ;) Mumma! Så nu blir det film och melon med Marie, innan hon imorgon beger sig hemåt och lämnar mig kvar i Halmstad! Hon måste ju också sköta jobbet. Drömjobbet på Wasa knäckebröd! ;) Nu väntar en söndag kvar på denna vecka, sen är ännu en jobbvecka för att sedan den 27 juli göra tårta och fylla hela 20 år!!! Wiiiieee!

Endast 8 dagar återstår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback