Melodifestivalen!

Vad säger man, var det verkligen rätt låt som vann? Eller var det Charlotte Perelli som vann på sitt namn? Ska jag vara ärlig så vet jag inte, men jag tycker inte låten var den bästa! Det enda som är bra, det är refrängen! Vi har en sån där intern röstning inom familjen där vi satsar 20 kronor på den låt vi tror vinner. Marie valde Sanna Nielsen, Pappa valde Rongedahls och Mamma valde Perelli. Vad fanns det kvar till mig då? Hmm.. efter ha lyssnat igenom alla bidragen innan så bestämde jag mig slutligen för BWO, tyckte den låten var den bästa! Mamma kammade ju hem alla pengar, det var hon värd den här gången! :) Men alla våra låtar kom ju på rad efter varanra så det är synd och klaga. Jag kan ju inte påstå att det var speciellt spännande. Perelli fick nästan alla 12or. Oj, så spännande det blev till telefonrösterna. Men hon vann inte så stort, med tanke på att Sanna fick alla tv röster. Så kan det gå!

Det blev melodifestivalkväll hemma hos Amanda. Det var jag, Hanna, Amdana, Pite och Sunk. Hade riktigt kul vill jag lova. Inte nog med att alla gillar värmländska, så blev jag också mobbad för att jag sa marängSWISS ordagrant. Men det heter ju så! Man utalar SWISS som det låter, så det så!
Det bröt även ut ett skratt när jag satte igång och prata riktig värmländska! haha, kul att man kan roa andra med en dialekt! :)

Igår spelades även säsongens sista DAM match mot Knislinge. Vi gjorde också säsongens DÅLIGASTE halvlek. Vi borde egentligen dra ifrån ganska så fort i en sån här match. Men halvtidsresultatet visade 10 lika. Efter ett långt snack i halvtid kom vi överens om att vi skulle skrika "jaaaaa" efter varje mål, och gå ut på plan och verkligen ha roligt när vi spelade! och nog hade vi kul när vi spelade alltid! Vi körde helt slut på dom, och deras röda kort knäckde dom. Det var som Hanna sa: "Så här mycket har nog aldrig Knislinge sprungit!" Efter det röda kortet hade dom inge avbytare kvar.
Även ett, vad jag kallar, onödigt uttalande gavs också. Jag nämner inga namn men det var ett dumt uttalande. "Alltså om inte jag får några passningar så behöver inte jag vara med!" Jag och Hanna diskuterade det efter matchen sen. Vi hade inte ens kommit på tanken och säga nåt sånt när man inte ens spelar i sitt eget lag! Onödigt och ens uttala sig alls!

Match idag igen, hemma mot Hallby (jönköping) i Alehallen klockan 14. Ska hämta Kickaboo innan samlingen också!

Om tre dagar åker jag hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback