When you feel hurt, I'll be there!

En konstig känsla sveper in över kroppen.
En kall vind går över pannan.
Vindpusten drar sakta genom rummet.
Skönt att du är här bland oss ett tag till.
Så overkligt att det hänt.
Sånt stort tomrum att försöka fylla, som aldrig går.
Försöker att inse vad som hänt, och försöker att koppla bort.
Men det enda som kommer upp är bilden av dig.
Min älskade mormor vad jag saknar dig!!!

Man inser inte vad jobbigt det är förens man själv är där. Man försöker hela tiden trösta andra som vart med om samma sak, men fortfarande utan vetskap om vad som hänt! Jag vill inte att det ska vara sant, jag vill att det ska vara som förut. Allt var ju så bra med henne på eftermiddagen, sen gick allt så fort ingen kunde ana eller ingen hann tänka.
Så jag säger bara, Ta hand om alla närstående och glöm aldrig att dom finns där. Ta vara på alla vänner, familj och släkt! Man vet inte hur fort det kan gå!
Allt har blivit så jobbigt en stund nu också, har plockat i alla saker och delat upp vad var och en ska ha! Dagen efter frågade mamma om jag hade nåt speciellt önskemål om vad jag ville ha. Sängen, svarade jag och gungstolen. Det är dom stora sakerna som jag vet mormor ville att jag skulle ha!

Det känns också som om jag har lugnat ner mig något sen i lördags. Mycket tror jag beror på att jag följde med upp på lördagsnatten innan dom hämtade henne. Få sitta på sängkanten och prata det sista med henne, få krama på henne och säga hur mycket man älskar henne. Vilket otroligt tomrum hon lämnat efter sig. Så lovade jag även mormor och ta hand om mamma jättemycket, trösta henne massor och allt! Det gör jag, och det har jag alltid gjort! Mamma har också tagit det ganska bra nu, efter det "största" eller vad man säger. Hon och morbror var nere till begravningsbyrån igår och fixade allt inför begravning och allt. Ska vara nere i Halmstad en vecka innan jag kommer hem till den!

Vill bara avsluta denna otroligt dystra blogg med att säga att min bil gick igenom besiktningen! :) Bestiktnings snubben såg hyffsat okej ut! ;) Han gillade min bil också! haha!! :)

Kommentarer
Postat av: Kicki

De fyra första raderna är jättefina - poesi!:)
Jag beklagar verkligen!
Sköt om dig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback