Livet är allt bra underbart ibland!

Har precis kommit tillbaka efter min tre timmar långa promenad. En promenad som inte bara har vart promenerande, har även hittat mitt smutronställe där jag kommer befinna mig då det är varmt och skönt!
Min promenad började hemifrån vid halv två tiden. Hade tänkt mig gå in till stan för att köpa glass, då jag kom på halvvägs in till stan att det var söndag. Synd för mig, gick till donken och köpte mig en mc flurry istället! Promenaden fortsatte sedan till hamnen, började med gästhamnssidan där alla fina båtar ligger. Efter det bytte jag sida och började vandra på "prins bertils led" eller vad den nu heter. Vilket tog mig till Halmstad båtklubb. Vilken idiot bygger en båtklubb mittemot avloppsverket där det dagligen luktar bajs!!! Speciellt när det för det mesta blåser SW och det blåser rakt in på båtklubben. By the way, hittade också södra stranden där det sprang en massa galna hundar och lekte. Tills jag tills slut skulle hitta mitt favoritställe i hela Halmstad! Längst ute på piren! Satte mig på en klippa och tittade ut mot horrisonten och blundade. Livet är allt bra underbart ibland! Den platsen som jag verkligen kan känna mig fri! Så underbar känsla! Tittade på alla båtar som seglade där ute i det glittrande vattnet! Sen begav jag mig hemåt, och ångrade att jag inte hade tagit bilen! Men så förbannat underbart och vara ute och gå när termometern står på 27 grader och det är den 11 maj!
Jag hade tänkt grilla ikväll, men vad det ser ut som nu blir det kött stekt i stekpannan, svampsås och ris. Inte lika gott som grillat, men det är ruskigt gott! Malins specialare som alltid!

Jag är inte rädd för vatten, bara för det som finns under!
image3

Kommentarer
Postat av: pap

fin bild ser ut som när vi seglar kram

2008-05-11 @ 19:35:42
Postat av: gabi

underbart!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback