Lycka är det som kallas vår!

När jag cyklade hem från skolan idag frunderade jag. Tänk vad bra allt var när man var liten. Tänkte på den dagen då jag lärde mig cykla, vad allt var bra då. Man var överlycklig där man cyklade fram och tillbaka på gatan och skrattade och hade kul med alla som bodde på gatan. Vilken bra fantasi man hade, då man hade tråkigt hittade man alltid på något och göra.
Jag känner mig sådär allmänt lycklig just nu. Solen skiner, himlen är blå, fåglarna kvittrar och gräsmattan är grön. Det blåser lite lätt, och det svalkar. Vad mer kan man önska sig. Jag befinner mig i Sveriges vackraste sommarstad och livet är allmänt bra just nu! Det enda jag saknar är Kristinehamns skärgård. Känslan av att cykla ut till skärgårn och ta en glass samtidigt som man doppar fötterna i vattnet. Eller då man åker ut, sätter sig i båten och får lite härlig brun färg. Kanske släpper lös båten och åker ut och seglar!!

Jag borde inte tänka såhär. Det är fyra veckor kvar till studenten och jag har alldeles för mycket annat att tänka på än att vädret är underbart! Tänk, snart står jag där med mina vita kläder, studentmössan i högsta hugg och är sådär lagomt full! Då är jag ännu lyckligare!

Nu blir det öppna fönstret, ta en macka och börja pluggandet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback