Vad vore en bal på Tylösand, alldeles, alldeles underbar!

Det här har varit den mest sjuka men samtidigt roligaste helgen på länge! I onsdags kväll kom Kim till Halmstad. Jecka frågade om det var okej att han sov hos mig och det hade jag sagt ja till. Även Jecka kom och sov här. Har inte blivit så  mycket sömn ska jag säga. Men hur som helst så gick vi och la oss ganska så tidigt. Så gick vi upp ganska så tidigt också. Sen var det psykologiprov på torsdag eftermiddag. Efter detta åkte jag och Kim hem för att steka pannkakor och Jecka skulle på balmöte. När vi sedan hade ätit ringde Jecka och frågade om vi hade nån mat till henne. Självklart hade vi tänkt på henne också, men skojade lite med henne och sa att vi inte hade nåt. Så kläcker hon ur sig, "Nähä, då tar jag Kims kort och går och köper nåt då!" Helt allvarligt. Vi skojade bara med henne, som det visade sig när hon kom hem så var hon inte kapabel till skoj just då! Hur som helst så kom hon hem och åt pannkakor. Senare på kvällen tittade vi på Eurovision song contest och åt popcorn.
På fredagen så åkte vi en snabbis till skolan innan vi sedan åkte till Jecka för att städa inför dagens balmingel. Sen bar det av mot Bromölla för att överraska Jeckas mamma som var hemkommen från Turkiet lördagmorgon. Vägen till Bromölla tog längre tid än planerat, nämner inga namn men någon gjorde så att vi missade avfarten. När vi åkt en halvtimme från avfarten så säger Jecka, jag tror vi skulle vart av vid Mellbystrand. Vilket var en halvtimme tillbaka. Hur som helst så hittade vi en annan bra väg som tog sådär dubbelt så längre tid. Väl framme i Bromölla så åkte vi och hälsade på Jeckas mormor och morfar och så även Jeckas pappa. Vi var inte hemma hos Jecka förens vid tolv, och då började vi med tårtan. Kom i säng vid halv två ungefär och upp igen vid sju för att börja med hela frukostbuffén till Jeckas mamma och hennes pojkvän. :)
Hur som helst så igår kväll åkte vi tillbaka till Halmstad, RÄTT VÄG. Tog mycket kortare tid än den första! Vi hade skitroligt hela vägen hem. Jag tror jag och Kim gick igenom alla mina skivor på hela vägen hem. Härligt då sockerkickarna löser av varandra. Tryckte i mig en hel påse med kolasnören! ;)
Idag sov jag tills jag vaknade, underbart!! Fast vaknade ändå vid halv tio, vilket till viss del var bra. Gick ner och duschade för att göra mig i ordning för balmingel hemma hos Jecka. Jag som dessvärre inte ska gå på balen åkte för att titta på alla fina flickor och pojkar från Aspero. :) Åkte dit tillsammans med våran mentor Marie. Det är väl inte alla gånger då man ringer till sin mentor och bestämmer vilken tid vi ska åka till Jecka för att mingla med alla fina som ska på balen. Hur som helst så åkte vi dit och sedan ut till Tylösand där balen går av stapel. Bilder finns på
http://sandinmalin.bilddagboken.se
Kände när jag såg alla fina att jag ångrade mig lite. Men men, sånt är livet. Vad vore en bal på Tylösand, alldeles, alldeles underbar! Jag och Marie åkte ut till Tylösand och stod där i två timmar innan vi bestämmde oss för att åka hem igen. Då var kön mycket kortare men fortfarande SKIT lång! Dom sista kom nog lagom till desserten! ;)
Veckan har i alla fall vart sjukt rolig och mycket skratt har det vart!

Studenten 11 dagar kvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback