Ge mig ett nytt batteri!

Befinner mig återigen hemma i Kristinehamn! Gött, jo visst förutom att jag var hemma två timmar senare än räknat! Börjar väl från början då!
Under typ en veckas tid så har min fläktrem tjöit sjuuuuuuukt mycket! Men vi skulle ordna allt sånt när jag kom hem sa både mamma och pappa. För det var lugnt, skulle ändå inte hända nåt. Nej okej, lugna Malin som alltid! Startade min hemfärd igår vid halv sju, beräknade att vara hemma runt 23. Problemet var bara att när jag närmade mig Smålandsstenar så började bilen sacka! Tappade fart. Men tänkte inte mer på det. När sedan 100-vägen innan Gislaved började så slocknade stereon och vägrade starta igen! Bilen började tappa ännu mer fart, så körde in till kanten och gick på tomgång. Eller ja, bilen skulle gå på tomgång, knappt nåt motorvarv alls. FATTA DEPRIMERANDE!! Pappa sa att han och mamma skulle komma neråt, vilket typ hade tagit grymt lång tid, och jag ville inte stå mitt i skogen när det började skymma. Så körde vidare uppåt, utan stereo, ljus och knappt motorvarv! Lyckat! Det började skymma mer och mer, och jag kände mig typ ensammast i hela världen när jag åkte där i mörkret och alla blinkade på mig! Fan vilket nära-döden-upplevelse! Pappa ringde och sa att dom skulle möta upp mig i vilket fall som helst. Så i Skövde stannade jag och min kära mamma och pappa kom och räddade mig. Problemet var bara att bilen nu hade stannat! INTE ETT JÄVLA LIV i bilen! Stod där hur länge som helst kändes det som! Planen var att byta batteri mellan Volvon och min. Vilket inte funkade då batteriet typ satt fast i volvon! Så startkablar mellan och min bil startar! WIIIIIEEEE, det ser till och med ut som om den skulle kunna hålla sig, som om den till och med börjat ladda igen! TROLIGT! Mamma låg framför och lyste upp vägen och klarade mig faktiskt hem, utan ljus och stereo. På gatan sen dog bilen!
För och tillägga så dog bilen i nerförsbacken ner på E20, trodde jag skulle få ställa bilen där. Men eftersom jag typ är världens bästa så startade den igen! ;)

Oj, blev ganska långt och mycket text. Men det är i alla fall min hemfärd igår. Händelserik i alla fall. Det är inte ofta det händer! Så nu blir nästa projekt och få liv i bilen, byta bromsskiva och besiktiga den imorn. Ska ner till Halmstad igen på onsdagkväll så behöver bilen ju! Blir ingen Valborg hemma i Kristinehamn mina vänner. Men det är långt tills onsdag, så man hinner med mycket på dessa dagarna också! :)

Keep smile beatiful!
PUSS & KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback