Mariestad, spiken och en jävla fisk!

Det händer mycket när man minst anar det! Gårdagen var innhållsrik och jag kan väl inte riktigt säga att det var min dag igår!

Kom till Mariestad i fredags kväll, blev grill och myspys. Ganska tidig kväll med tanke på att vi skulle upp tidigt igår. Upp tidigt och duscha och äta frukost för att sedan göra loss och bege oss ut på Kinneviken. Löste melodikrysset efter vägen var ganska segt denna veckan, men eftersom vi typ är världsbäst så lyckades vi även denna veckan.
Efter detta så drog vi segel och började glida sakta framåt, då pappa kommer på den smarta idén att börja fiska! Det är såklart asroligt och fiska på kinneviken med tanke på att chansen att få lax är ganska stor! När vi väl börjar få upp lite fart i båten med seglen då jävlar nappar det! Pappa var i stort sett säker på att det var en lax så glädjen började bli stor, fram tills vi såg att det var en gädda på typ 5 kg! Funkar minst lika bra och äta! Utan håv fick vi upp den enorma fisken och ska lägga ner han i hinken! DÅÅÅÅÅÅÅÅ hugger fiskjäveln mig i armen, blodet bara sprutar och mamma skrattar och pappa skrattar. Jag måste erkänna att det var ganska roligt ändå! Det var fisk och blod i hela båten! Och vi har hyffsad fart i båten just då! Det var cirkus! Men roligt var det!

Några timmar senare och en 5kgs gädda rikare anländer vi till Spiken! Efter tilläggning så tar vi det lite lugnt, fikar lite och jag ställer mig och diskar. Sätter mig efter detta och tar mig en 5-minutare fär att sedan gå ner och prata med Ronja. Plockar bort lite grejer och märker sedan att jag har 1 cm av kökskniven rakt in i armen. Detta är något som gör betydligt ondare än ett litet gäddbett! Blodet sprutar och tårarna sprutar! Mamma fixar tryck och blodet slutar.
Vad mer kan man önska, gäddbett i höger arm och knivstick i vänster arm! Semestern är fullbordad. Ska väl bara snubbla och skrapa upp ansiktet eller nåt också!

Annars då, avnjöt en sjukt god middag med lax, potatis och hjortronsås igårkväll. Massa gott vin och Asti. Kvällen blev trots två skador riktigt lyckad! Förövrigt så skiner solen fortfarande! :)
Bilder ligger ute på
min bilddagbok och kommer nog förmodligen upp på facebook inom kort. Mer uppdateringar kommer!

PUSS & KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback