Marinfestivalen 2009 typ!

Känner mig sådär lagomt dålig på att uppdatera, men här kommer lite uppdatering från helgen i alla fall!

Torsdag, marinfestivalen startar och jag möter upp Carro, hennes kusin och Martin. Sitter på en båt och dom dricker några öl. Sen beger vi oss mot scenen och kollar först på nåt coverband från Falkenberg och efter det Barbados. Shit vilka minnen säger jag bara. Har hängt på och med barbados sen jag knappt var nyfödd  tänkte jag säga. Men varje gång dom har vart i stan så  har vi hängt på folkets hus och snackat massa skit med dom. Dessvärre är det inte samma band som då. Men alltid lika trevligt och lyssna på låtarna. :)
Hade från början ingen lust alls att åka in, men det var ett bra val och kvällen slutade tidigt pga jobb på fredagen.

Fredag, efter jobbet tog jag mig en promenad in till gästhamnen för att kika läget lite. Hade fått reda på att Johnny och Stine från stan låg där med båten. Dom är förövrigt på väg ner till Turkiet, spännande. Gick i alla fall dit för att säga hej och fastnade där ett bra tag. Blev inbjuden till dom på mat senare och tackade givetvis ja. Så på kvällen sen blev det en sväng dit och åt god mat och dricka gott vin. :) Mötte sedan upp Jecka, Carro, Hanna och Carola i öltältet. Kortläsaren hade då slutat fungera och ingen hade kontanter så blev aldrig nån öl där just då. Vi fortsatte mot scenen för att kolla Alcazar, ringde min kära syster och gjorde hennes kväll fullbordad med Stay the night. Ibland är jag bara världens snällaste syster! Efter denna upplevelse begav vi oss till Loth loriën för att ta en öl. Båten från Holland där Carros loverboy fanns!  Du kommer få höra det länge bara så du vet. ;) "hi there, can I take a picture of you"
Kvällen avslutades vid nästan halv två då jag cyklade hem.

Lördag, började dagen med det traditionsenliga melodikrysset. Mötte sen upp Jecka och överlämnade bil och bilnyckel, sen blev det marinfestivalen med Carro. Mest kollade läget och så, hann inte så mycket då  jag skulle till Örjans Vall och kolla på när Nathalie spelade. Blev första halvlek och sen hem och stressa ihjäl sig! Skulle vara hos Carro vid 17 då våran skjuts ut till Slättåkra skulle komma. 16.30 gick jag in i duschen sådär lagomt stressad. På väg till Carro så gick hennes cykel sönder så fick gå med den hela vägen. Slutade i alla fall bra. Och kvällen ute i Slättåkra var riktigt kul!! Började dock lite halv stelt, men efter 23.30 så lossnade allt. Det var då snacksen kom fram, tänk var lite chillinötter kan göra. Bugg, överlevnadsgrepp, brottning, tango, partytrick och thaiboxning och en jävla träningsvärk nu i efterhand.

Söndag, världens bästa upplevelse stod på programmet. Carro tog med mig på en segling med en av båtarna. Tanken var att vi skulle åka med "snyggebåten" dvs Loth loriën, men dom hade problem med motorn så valet blev istället Artemis. Shit vilken upplevelse säger jag bara! Det går verkligen inte beskriva i ord! Har lagt upp en del bilder från seglingen och mer finns det! Var en helt underbar segling med helt perfekt vind och underbart väder!
När vi kom in till hamn igen efter 3 timmar på havet hade Nickelodeon dagen börjat. :) Dagens andra klockrena upplevelse, E.M.D! Har helt klockrena bilder från scenen, och inte minst en upplevelse från signeringen på armen. Dessvärre går autografen bort i duschen, men nöjer mig helt klart med att jag har Erik på grymma bilder och den singeln som jag vann med hans autograf. Helt såld i den killen alltså! Töntvarning, javisst!

Har en aning svårt och formulera mig kort, hoppas du tog dig tid till att läsa. Om inte så finns bilderna på facebook och
http://sandinmalin.bilddagboken.se Får tacka Hanna och Carro för alla bra bilder, förhoppningsvis så kommer mitt kameraköp inom en snar framtid!
Tack också till alla som har gjort min helg till ett underbart minne i livet! Detta höjde verkligen ranken på sommaren 2009!
På fredag möter jag upp mamma och pappa i Mariestad, då vi ska åka ut på sjön en vecka! Sen blir det Tjörn runt, jag lovar det kommer bilder och uppdateringar!

PUSS & KRAM!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback