Handboll hela dagen lång!

Söndag idag! Tiden går verkligen sjukt fort nu! Först och främst så ska jag nämna att min kära granne och bästa kompis fyller 20 år idag! :) Stort grattis till dig!
Det är också 1 februari. Kändes precis som om det var jag som fyllde 20! Och nu helt plötsligt februari igen!

Har spelat match hemma mot Helsingborg idag! Första halvlek är helt godkänd, andra halvlek är mer än godkänd! Tycker vi kämpar på bra! Vi har häng på dom hela tiden, och slutresultatet som ljuger en aning slutar 23-19 till OV. Synd att domarna ska få avgöra ännu en match mot OV! Eller avgjorde var väl kanske och ta i. Synd att domarna idag var "dumma i huvudet". OV får många VÄLDIGT enkla straffar. Medan jag inte fick med mig mer än en! När jag får bollen står OV-spelarna redan inne i målgården och håller mig! Vilket ska innebära straffkast! NEJ varför ska vi ha straffkast, knappt så vi får frikast med oss. Hanna får en smäll på höften i skottläge från kanten och får inget med sig!  DÅLIGT DÖMT!!
Herrmatch efter våran. Också den väldigt händelserik! Matchen slutar 27 lika efter en rysare eller vad man säger. Även domarna här tror jag var hittade på gatan! Dom totalt blåste sönder hela matchen. Första röda kortet efter fyra minuter! Lyckat! Tursamt att det var på en Vinslöv-spelare. Det andra röda kortet kom på PG i HBP när klockan står på 29.58!!! Värt! Vinslöv-spelaren springer in i PG och ramlar ganska konstigt. Ambulanspersonal tillkallas och kommer efter 20 minuter. Såklart sitter vi kvar och tittar. Det är trots allt 2 sekunder kvar, det kan hända mycket på 2 sekunder! Ett frikast från nio och miss i HBPs försvar. BOLLJÄVELN går in i mål!!!!!!!!!! Sånt får helt enkelt inte hända! Hur som helst var det en väldigt spännande och händelserik eftermiddag/kväll i sporthallen.

Sen hem och kolla andra halvlek på VM-finalen som var minst lika händelserik, men som slutar med VM-guld till Frankrike, ganska väntat och dom är värda det!
Efter all handboll åkte jag och Hanna till Blue Thai och käkade! Friterad kyckling, ris och currysås. Och friterade bananer och glass till efterrätt. Det var vi värda, och som sagt Hanna fyller bara 20 en gång! :)
Imorn är det fika med tjejerna, rastning av hundar och jobb på kvällen. Händer mycket i mitt liv just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback