Trettondagsafton och ny vecka!

Idag kan man ju säga att snön kom på riktigt! Dock så snöade det på julaftonsmorgon och förra veckan, men idag så snöar det konstant! Fiiiiint! Älskar och titta på dom stora fina vita snöflingorna som blåser för att sedan lägga sig och bilda ett snötäcke!
I måndags var det trettondagsafton. Åkte till Emma på eftermiddagen för att spela tv-spel. Eftermiddag blev till kväll och människor ramlade in till Emma! ;) En liten fest anordnades för denna måndagskväll. Var ju trots allt röd dag i tisdags! Stannade hos Emma tills två tror jag. Då gick jag hem. Ringde till min älskade syster och även till Hanna när jag ville ha sällskap. Världens läskigaste grej hände mig då jag valde och gena över djurgårdsskolan. Bättre och gå där det är upplyst än där det är mörkt! Pratade med Hanna hela tiden tills jag kommer till "den stora" skolgården. Då hör jag röster, många tankar går genom huvudet. Får sedan syn på två mörkklädda män som står på skolgården. Shit, ännu mera tankar snurrar runt. Och inte nog med det. dom börjar komma mot mig!! Och liksom omringa mig! Vid det här tillfället var jag helt säker på att jag skulle bli våldtagen eller nåt! Tills den ena mannen säger att dom är från POLISEN! Drar en lättande suck och svarar på frågorna dom ställer.  Sjukt läskigt var det i alla fall! Kom hem välbehållen trots allt!
Trettondagen på tisdag och röd dag. Åkte till Emma även idag! Emma som suttit vaken vid datorn till halv fem var typ död! ;) Vi stekte pannkakor med grädde och blåbärssylt och låg i soffan och tittade på film. Åkte sedan hem till pappa och hjälpte honom med maten. Två roliga dagar tillsammans med min älskade vän Emma! :)
Igår bar det upp till Filipstad med Maria. Var uppe med lite mat till min syster. Vi gjorde också chokladbollar och kollade på film innan vi sedan lämnade henne och åkte hem igen. På kvällen blev det tupperwereparty hos Monica.  Lyckad dag även detta.
En helt vanlig torsdag idag. Helgerna är slut och det är helt vanlig dag idag! Har vart och besökt mina vänner på Arbetsförmedligen idag! Kom väl inte fram till sådär överdrivet mycket ändå. Inget mer än att han skrev in mig på AF i Halmstad. Sen kom vi också fram till att jag ska söka jobb i Norge, att jag förmodligen inte kommer ångra mig. Man kan faktiskt tacka nej om man skulle få jobb och man skulle ångra sig. Ska tillbaka om en månad igen, då nere i Halmstad.
Idag blir det slappdag. Funderar på och åka till Emma och titta på film, men vi får se vad klockan blir och vad jag orkar. Annars blir det slapp i soffan med datorn i knät och kanske en Wallander-film! :) Eventuellt ett avsnitt av Tusenbröder! Ska göra fläskpannkaka sen också. Mums!

Mer uppdatering kommer! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback