Åhus och Pollenallergi!

Måndag idag, sjuuukt trött efter en helt galet rolig helg i Åhus! Är inte världens bästa på och fatta mig kort i bloggen, men den meningen säger allt! Har verkligen vart en helt underbart rolig helg, trots vädret.

I fredags plockade Jecka och Kim upp mig och Emma, sen gick bilen mot Åhus! Första gången jag vart nere och spelat beachhandboll i Åhus, men med ett härligt gäng och toppenhumör så blev det så bra man kan tänka sig.
Kom ner på fredageftermiddag, kollade lite på Sponsor/Kändis och sedan på våra juniorer. Sen blev det att åka till skolan och checka in och komma i ordning lite, duscha av sig och sen in till festivalområdet igen. Kollade på juniorerna i slutspelet och även på killgänget hemifrån hôla! Mycket trevlig kväll som avslutades ganska tidigt.

Lördagen, sov lite halvdåligt på natten. Vilket berodde på att det var historiens största åskoväder. Okej, dumt och överdriva men klart man gör det när man är livrädd för åska! Låg vaken ett bra tag och skakade av rädsla, sen somnade jag om och klockan 8 åt vi frukost. Vid 9-tiden åkte vi in till området igen. En halvtimme innan våran första match skulle starta så åskade det och regnade skitmycket. Hur deprimerande är inte det liksom. Blev i alla fall uppehåll lagomt tills vi började men vad hjälpte det när vi åkte på storstryk. Vann i alla fall match två, spelade oavgjort match tre och vann match fyra. Vilket skulle visa sig räcka ända till A-slutspel! Vi är allt bra duktiga vi! ;) Klart det är roligare och gå till B-slutspel för man får spela mer matcher. Men vafan, vi kom till A-slutspel med värdighet. Dock åkte vi inte ur med värdighet i 16-delen. Vi borde ha gått till 8-del. Men men, det är bara och bita ihop och komma igen nästa år. Då är målet A-final! ;) Det är bara och inse att vi kom bäst till av vi tre Halmstad lag som var med i Motionsklassen. :)

Söndagen innehöll ganska mycket regn, vilket är mindre roligt. Men bara och hålla uppe humöret för det. Vi var glada och trötta och satt och kollade massa rolig och spännande beachhandboll hela dagen. Närmare bestämt till cirkus halv 6 tiden då bilen mot Halmstad gick igen.
Ska försöka få tag i allas bilder, jag vet att Emma, Carro och Carola har tagit massa bilder. Kommer inom kort på bilddagboken och facebook. :)

Som sagt, jag sa ju att jag har svårt och fatta mig kort. Har förmodligen glömt hälften av alla roliga saker, men avslutar i alla fall med ett citat från Carola: "Då måste vi få en till" Detta sa hon när vi stod och betalade och beställde tre Jäger och servitrisen slår sönder ett glas med Jäger i! Hur snabb som helst var hon med att säga det. HAHAHA!
Ett skratt förlänger livet, och man kan säga att mitt liv genast förlängts med MÅNGA år!

Tack för en helt galet rolig helg alla inblandade. Glöm inte, POLLENALLERGI 2009 är det bästa laget nånsin! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback