Skarp kurva slut!

Helgen har vart ovanligt lång! Skönt behövde verkligen det!
Lördagen, åkte till alehallen och kollade mina kära vänner i a-flicklaget som spelade. Satt och hade sjukt kul med Söder! :) Sen åkte jag hem till Jecka. Satt där ett bra tag och snackade om allt mellan himmel och jord. Det slutade med att vi hamnade i min bil på väg till Bromölla vid halv fyra. Åkte först till Hbg en sväng sen till Bromölla. Kom till Bromölla när klockan var runt halv åtta. Jecka hoppade in i duschen sen åkte vi ner och bowlade. Grymt jämna var vi i alla fall! ;) Slutresultatet blev i alla fall vinst till Jecka med kanske 10 poäng. Klockan var kanske elva när vi var klara. Valet mellan att åka och dricka vin med Jeckas mamma eller åka på fest i Hässleholm var svårt. Men slutade tillslut med att vi åkte och festade i Hässleholm. :) Lyckat! Hade dock lite beslutsångest om jag skulle dricka eller inte. Men blev två öl och lite rödvin. Det var seriöst nåt fel på Jeckas rödvin! ;) Jecka däckade och jag likaså. Daniel också. Vi har ingen aning om när hans vän gick därifrån! Han sa inget, och vi sov ju så vafan! HAHA!
Glömde också att nämna avfarten till Hässleholm när Jecka kissade i ljuset från mina helljus. Ska försöka få in den bilden på bilddagboken eller facebook också! ;) Lördagen var sjukt lång! Vi hann med massor!
Söndagen, vaknade av oset från alkohol. Det är verkligen inte det man vill! Den doften är hemsk. Men efter en promenad till bilen efter väskan så blev sinnena klara igen! Som sagt, skyller allt på Jeckas rödvin! Det kan inte ha vart friskt, på riktigt alltså! Usch ja, vid 11 tiden bar det av till Sölvesborg och hem till Jeckas mamma. Blev en riktig slapp-dag. Åt lite pizza och låg och degade i soffan precis hela dagen! Ändå var dagen jättelång! Kollade sen beck på kvällen och somnade så gott sen!
Det var nästan en nära-döden-upplevelse imorse igen! Klockan stod på 7.00 för att vi skulle hinna äta frukost och ta det lugnt. Jag skulle vara tillbaka i Halmstad till halv 11 för att vara valpvakt. Problemet var bara att klockan ringde bara en gång. Så Hanna ringde till min telefon vid kvart i 10 och frågade om vi skulle komma! Alltså 45 minuter innan jag skulle vara hos valpen! PANIK spred sig i källaren! Och för dom som vet så tar det ungefär 1½ timme och köra tillbaka till Halmstad! Men så som en blixt från klarblå himmel så ringer Cornelia och säger att jag inte behöver komma! Vilken lättnad alltså! Vi kunde ta det lugnt igen!
Klockan två var jag hos Bosse och Diva! Efter en ganska mystiskt och skum början på dagen!
Helgens bästa: Jeckas kommentar när hon såg en skylt på en förbjuden vänstersväng. "Skarp kurva slut!"

Nu ikväll har jag träffat Amanda, suttit och snackat massa skit och skrattat! :)
På onsdag åker jag hem till mina värmländska skogar! Skönt och komma hem igen. Träffa min älskade familj, och Emma såklart! :)
Puss & kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback