En svår och jobbig grej!

Jag mår bra tillsammans med dig, du gör mig på bra humör! Du såg mig när det var mörkt! När jag var i en svacka drog du upp mig! Mina tårar förvandlades till ett leende! Till vilken nytta? När du sedan släppte ner mig i det svarta och stampade på mig! Du blundade igen, såg inte kniven du just satt i ryggen! Kände aldrig blodet mot din hand! Jag vill må bra med dig igen! Jag vill ge dig en chans till. Ångra det jag inte gjorde och framförallt ha dig hos mig! Känna din närhet, dina hjärtslag mot mitt bröst! Jag vill finnas där hos dig, trösta dig och bara vara jag! Jag vill inte bara sudda ut dig som om ingenting har hänt! Du såg mig när jag mådde dåligt! Du kom till mitt liv när allt var piss! Fick mig helt enkelt och må bra! Jag vill vara där igen! Om och om igen, inte en gång! Frågan är om du vill ge mig en chans till!

Jag vet att du vill, du ska bara inse det! Jag vet att du kan försöka, jag vet att du förstår!


Dagens låt: Lars Winnerbäck - En svår och jobbig grej

"du har så lätt att stampa sönder
när du väl fått in en fot
det är så lätt att kasta kärlek
där den vackert tas emot
men det är inte lika lätt att vara såld
på nån som inte går att nå
det är snart en vecka sen du ringde
så jag börjar nog förstå

du kan så vackert sätta ord till alltihop
när vi är två
du har ett sätt att bara glömma
när problemen tränger på
ett sätt att gömma mig för stormen
när du vill och när du kan
ett sätt att glömma mig i regnet
som om lilla jag försvann

du har så svårt att säga
om jag ens betyder nåt för dig
jag räcker inte fram
men du har så svårt att vara ensam
så du går till lilla mig
men en dag försvinner jag ur dina ögon
som en svår och jobbig grej"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback