Jag vill ha dig nu, som jag hade dig förut!

Dagens visdom kommer direkt från hjärtat: Tiden är alldeles för kort för att slarvas bort.  Allt kan hända när man minst anar det, man kan aldrig få för mycket tacksamhet!

Det var en person som sa några väl valda ord till mig för inte alls längesen. Han sa till mig att jag var bäst och att jag inte skulle låta nån annan få mig och tro något annat. Han sa också att jag är värd det allra bästa!
Det här är ord jag bär med mig dagligen, det är ord jag tänker på hela tiden. Det finns en mening med det och en anledning till att må bra!

Jag önskar mig ofta tillbaka till barndomen. När allt var problemfritt, man visste inte bättre. Man kunde springa på gatan, skrapa upp knät och gå in till mamma så hon fick blåsa sen var allt bra. Tänk om det var så enkelt även i vuxenlivet.
När han som man gillar sårar och förstör, så kan man gå till mamma så blåser hon och så mår man bra igen. Det funkar inte så längre! Såret är för djupt för att läka på så kort tid. Man plågar sig igenom smärtan som varje morgon gör sig påmind.
Känslan att vara kär är underbar, känslan att vara riktigt kär måste vara ännu bättre. Känslan att bli sårad går inte att beskriva, känslan att vara riktigt sårad är som att sparka på någon som redan ligger ner!

Mitt råd till dig som läser, ta vara på vänner, familj och nära och kära. Var tacksam för varje litet ord som kommer ur nåns mun. Hjälp varandra, stötta och peppa i alla lägen. Man vet aldrig vad som kommer hända! Det går inte förutspå något, det går inte styra någons känslor! Man lever det livet man väljer att leva!

Kommentarer
Postat av: Mia

Man får inte glömma ärret man får efteråt, ärret som gör en påmind att inte bränna sig igen men ändå sticket man fingrarna i elden om o om igen.



Puss Puss tjejen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback