Vapnö-Kvibille

Är inte världens bästa på och skriva just fotbollsreferat. Speciellt inte när jag inte kan namnet på fler än Rebecca! ;)
Jag, Jecka och Carro åkte i alla fall till Vapnö IP och kollade den otroligt spännande matchen! Kom precis när Kvibille gjorde 1-0. Vår vän Rebecca satt på bänken och smsade och kunde inte påverka första halvlek.
OM, vilket jag inte vet, det finns maxtid på övertid i fotboll så tror jagden här matchen slog det rekordet med RÅGE! Så mycket skador och avblåsningar har jag aldrig sett på en div 5 match i damfotboll. Okej, där tillhör det också att jag inte har vart på så många sånna matcher i mitt liv. Brukar vara aktiv suporter på Oskarströms matcher, fast har lovat min kära vän Rebecca och komma på hennes matcher också. Dock var detta sista hemmamatchen, det är därför jag lägger ner hela livet på och skriva om matchen.

Totalt 5 skador och en ambulans, det är väl så man kan summera hela matchen kort och gott. Det är också värt och nämna att Vapnö tog sin första seger med 4-2 varav ett av målen kom på en av dom två straffarna som delades ut.
Läskigt det där med skador som kräver ambulans. Jag och Jecka trodde det var en enkel liten lårkaka, det har väl aldrig nån dött av tänkte vi. Sen när hon bärs bort på bår mot den väntande ambulansen förmodar vi att det inte är nån liten lårkaka. Fick reda på av Carro att det var nån muskelbristning eller nåt, eller om det var en närv i kläm som gjorde att benet domnade.
Hon åkte ambulans i alla fall. Och Vapnö vann!

Thats it!


Världens bästa Rebecca in action! :)




Kommentarer
Postat av: Vapnö-spelare ;)

Oh, man ser ju på hela stilen att den där frisparken kommer bli bra! Kolla liksom stödjebenet!Nästan stolt! ;) (kunde du inte nämnt vem som la den avgörande hörnan! (A)) hahaha.. <3

2009-09-21 @ 08:05:47
Postat av: Moisen

Hahhahaha, så jävla bra alltså :P GO VAPNÖ!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback