Lips vs. Singstar



Blir ett litet instick med kampen mellan lips och singstar!
Efter att nu ha fått lips till xbox vill jag nu göra den jämförelse som det faktiskt går att göra mellan just lips och singstar. Enligt min mening så är singstar fortfarande högst på listan! Det är minst krångel, bara att koppla in och köra. Finns i stort sett inget som kan krångla.
Lips däremot startar problemet redan vid att synka mikrofonerna till spelet. Hallå, man hör ju redan där att allt kan gå åt helvete. Och det blir inte bättre av att det står konstiga saker i instruktionsboken. Att det ska vara så mycket svårare så fort det är trådlöst. Singstar kan i stort sett vem som helst förstå sig på, det är nästan barnsligt enkelt. Men det är också det som alla "vuxit upp" med.
Lips däremot är betydligt svårare och en massa konstiga funktioner och man kan göra massa saker. Det finns dock ingen svårighetsgrad och välja på, utan som man säger. Alla kör på samma vilkor. Det är också en massa annat som tar lite tid och lära sig. Men jag tror att ger man det lite tid så kan nog Lips bli minst lika bra. Fast finns väl ingen människa som kommer ogilla Singstar, det är partyflugan nummer ett! Lips är mest en B-version om man får var så fräck mot Microsoft och säga så!

Finns alltså både plus och minus från båda spelen. Men först på listan kommer enligt min mening fortfarande Singstar! Det kommer leva med ett bra tag! Även plus till Lips, mikrofonerna är lite flashigare och så är det naturligvis skönt att det är helt trådlöst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback