21 mars!

Många ser det som ledighet från jobb, jag ser det som en frihet! Helgen är den bästa tiden på hela veckan, kanske det bästa i mitt liv! Det är verkligen då jag kan känna att jag lever!

Igår spelade vi sista matchen för säsongen, hemma mot Malmö! Gick segrande ur den striden med 26-15. Nu är det bara och vänta och se vad som händer, om det blir uppflyttning eller inte.
Efter matchen igår bar det av till Olivers för att käka med laget, lite lagfest/avslutning och firande! Vi hade riktigt trevligt! Efter Olivers åkte vi hem till Fia och hade även där en trevlig kväll. När de andra fortsatte ut, gick jag hem. Kände inte riktigt för utgång igår. Borde egentligen inte ha druckit alkohol överhuvudtaget, med allt det knarket jag har proppat i mig i veckan!
Men hur som helst så blev det en riktigt bra kväll trots allt!

Imorse vaknade jag och insåg att uppfinnandet ska påbörjas! Ska utveckla ett alkolås till mobilen! Mest vad det gäller sms. När man skrivit klart och ska trycka på skicka, kommer följdfrågan "Är du riktigt säker på att du vill skicka det här smset?" Och för att kunna skicka iväg det krävs det att man blåser, och känner telefonen av alkohol så raderas smset automatiskt! Ska utveckla idén om utgående och ingående samtal också! Återkommer när jag funderat en stund till över det!
Jag HATAR och skicka sms på fyllan! Nu har ni det bekräftat! Vissa saker menar jag verkligen med det jag skriver! Men typiskt att sånt ska behöva komma fram just då! Viss pinsamhet kan urarta!

Veckan som kommer? Ska försöka ta tag i livet, bearbeta den psykiska smärtan som övergår i ångest och depression! Jag mår nog inte så bra trots allt, även fast jag inte erkänner det för mig själv. Och framförallt inte för alla andra!
Livet går vidare, som man så fint säger!

Take care!
Imorgon är det 2 år sedan min älskade mormor försvann från oss! Jag bearbetar varje dag, känner smärtan varje dag och jag vet att hon finns hos mig, varje dag!
Du är saknad mormor! Jag behöver dig när du minst anar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback