Mystiskt men sjukt underbart!

För 5 år sedan satt jag i en skolbänk på Presterud, eller ja mer framför en dator. Jag visste inte vad livet hade och ge och inte vad som skulle hända! Jag hade hoppat av El-programmet i Filipstad och tillbringade ett halvår på IV. Det var kanske meningen att det skulle vara så. För det var på våren 2005 som jag gjorde mitt livs största val. Jag sökte gymnasieutbildning på annan ort och helt plötsligt skulle livet förändras! Sista-hands-valet Handel var det enda jag sökte i Kristinehamn, och det var mest för att fylla ut ansökningen lite. Hade jag bara kommit in på det så hade jag nog tagit ett off-år!
Sommarlovet 2005, sommaren då jag skulle få reda på att jag skulle flytta och att jag kommit in på Aspero Idrottsgymnasium i Halmstad. Jag hade tidigare varit nere och provtränat och vart hypernervös! Så valet var klart om jag kom in! Och det gjorde jag! Tillbringade hela sommaren med MÄNGDER av tårar och ett hektiskt letande av lägenhet. I augusti gick flyttlastet mot Halmstad! En då helt okänd stad utan några som helst kompisar. Jag hade verkligen ingen koll alls på staden och visste knappt vart det låg.
Att börja på Aspero, flytta 40 mil hemifrån och träffa så många underbara människor har nog fått mig till den jag är idag! Att flytta till en okänd stad och på fem år fortfarande vara kvar. Jag var dyngsäker på att jag skulle flytta hem direkt efter studenten. Något som jag planerade redan första dagen jag satte min fot på skolan. Jag har under Aspero-tiden upplevt dom 3 bästa åren i mitt liv! Att sedan välja att vara kvar var nog det bästa valet jag gjort. Till största anledningen av handbollen men också pga alla underbara kompisar jag har fått. Jag trodde aldrig jag skulle lära känna en okänd stad och träffa dessa underbara människor. Jag tänker inte rabbla upp vilka ni är, för det tror jag ni vet! :)



Sen efter studenten har jag sagt att jag blir kvar ett år till i alla fall, något som jag säger idag också. Två år senare. "Jag blir kvar ett år till i alla fall!" Om jag inte blir vräkt eller får kronofogden på mig. Men det ska väl förhoppningsvis inte hända.
2010, mitt år! Och visst fan är det mitt år. Återfått kontakten med 88-gänget som jag egentligen skulle gått aspero med. Jag har också, efter 5 år, skrivit mig i Halmstad. Något jag absolut var helt emot. Känner ingen större skillnad mer än att allt går så mycket enklare när man ska göra saker. Får också mer post i brevlådan! ;)
Alldeles för mycket alkohol har druckits, och hallå vi är bara på våren! Det kommer en sommar också. För första gången har minnesluckor uppkommit och vissa andra saker har hänt. Jag har också lärt mig och behärska mitt drickande, genom en nykter period! Jag har upptäckt att viss musik är bra underbar, tack! Har blivit djup och skriver en hel del känslor. OCH I SOMMAR FYLLER JAG 22 ÅR! Ångesten bara forsar på mig!
Det kommer en vår och en sommar, sen är handbollssäsongen igång igen och tiden flyter på igen!

Fan ibland, ganska ofta är livet som Malin jävligt bra! Killar och tjejer, ni gör mitt liv värt och leva! Glöm inte att ni alla har en plats i mitt hjärta! :) TACK!

Kommentarer
Postat av: Becca

Aspero är det bästa val jag någonsin gjort också! och fan vad bra att du gjorde samma val! ;) <3

2010-05-15 @ 15:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback